Jaký je rozdíl mezi focením pro realitní agenturu a interiérové studio?

Tento článek Vám vysvětlí alespoň základní rozdíly mezi focením nemovitostí pro realitní kanceláře a klienty, prezentující své prostory. Jeden z podstatných rozdílů je už samotný průběh focení. U realitní agentury hraje často roli čas, který je pro focení k dispozici. Z mé zkušenosti ho není mnoho, většinou ne více než jedna až dvě hodiny. Také z 90% fotím zabydlenou nemovitost, zaplněnou věcmi potřebnými k běžnému životu a k volnočasovým aktivitám majitelů. Pro krásnou fotografii musím většinou jednotlivé místnosti upravit a to tak, že přesouvám předměty z focené místnosti do těch právě nefocených. Celý přesun se opakuje při focení další místnosti. Jsou samozřejmě světlé výjimky, kdy je interiér perfektně nachystaný, ale zdaleka to nebývá pravidlem. Tím se už tak krátký čas na focení dále snižuje. Pro lepší flexibilitu a úsporu času se také nedá využít více než jeden blesk pro prosvícení interiéru. Výsledné fotografie jsou v drtivé většině případů publikovány v malém rozlišení na webu a není kladen důraz na zobrazení menších jednotlivých detailů. Tomu samozřejmě odpovídá množství postprodukce i nižší výsledná cena celého focení.

Potřebujete precizně nafotit výsledky své práce při navrhování nebo výrobě interiérů? Prezentovat své prostory v tom nejlepším světle?

Při představování prostor vaší firmy nebo při prezentaci vaší práce, jako interiérového návrháře či výrobce interiéru, je fotografie často stěžejním stavebním kamenem. Ať už pro internetové stránky nebo tištěné marketingové materiály. Čas na focení není už v rozmezí jedné až dvou hodin, ale focení může mít rámec čtyř i více hodin. Základem je krásně uklizený a někdy doslova naleštěný interiér. Pomocí předem promyšlených prvků vybavení interiéru a dekorace se dotvoří atmosféra fotografie. Připravený celek se následně dle potřeby nasvítí jedním či více blesky. Samozřejmě se v určitých situacích fotí na přirozené světlo, případně se fotí HDR snímky za použití několikanásobné expozice a následného složení snímků v počítači. Zvolený postup je vždy individuální a vybírá se podle přání na výslednou stylizaci fotografie. Oproti fotografiím pro realitní agentury se nefotí jen celky, ale i detaily vybavení. Z nich je následně patrná kvalita zpracování interiéru nebo originalita řešení, které jsou schované „pod pokličkou“. Opravdu se lpí na všech maličkostech, které jsou na fotografii zachyceny. O postprodukci v počítači by se dal v podstatě napsat samostatný článek, ale to není mým záměrem. Pro pochopení uvedu jen tolik, že zpravidla trvá déle než samotné focení a důraz na detail je zde ještě větší. Od náročnosti celého postupu se pak odvíjí i cena. Výsledkem ovšem jsou excelentní fotografie interiéru, na kterých můžete postavit web nebo marketingovou kampaň.

Důležité je ukázat jak celek v širším kontextu…

fotografie interiérů Brno
fotografie interiérů Brno

… tak i jednotlivé detaily.

fotografie interiérů Brno
fotografie interiérů Brno

Napsal: Radim Spáčil